Jumala varjelee Israelia ikuisesti

Espiritu Santo, Fernando de Gorocica, CC-BY-SA
Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa. Sinut on Herra, sinun Jumalasi, valinnut kaikista maan päällä olevista kansoista, että olisit hänen omaisuuskansansa.

5. Mooseksen kirja 7:6 FINRK

Sen tähden profetoi ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra : Katso, minä avaan hautanne ja nostan teidät, kansani, ylös haudoistanne ja tuon teidät Israelin maahan. Te tulette tietämään, että minä olen Herra , kun minä avaan hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne. Minä panen teihin Henkeni, ja te heräätte eloon. Minä sijoitan teidät omaan maahanne, ja te tulette tietämään, että minä, Herra , olen puhunut ja minä toteutan sanani, sanoo Herra .”
Hesekiel 37:12‭-‬14 FINRK

Palvelijani Daavid on heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on yksi paimen. Silloin he vaeltavat minun säädösteni mukaan, noudattavat minun lakejani ja toimivat niiden mukaan. He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne asuivat. He saavat asua siellä ikuisesti, he ja heidän lapsensa ja lastensa lapset. Minun palvelijani Daavid on oleva heidän ikuinen ruhtinaansa. Minä teen heidän kanssaan rauhan liiton; se on ikuinen liitto heidän kanssaan. Minä juurrutan heidät maahan ja teen heistä monilukuisen kansan. Minä asetan pyhäkköni heidän keskuuteensa ainaiseksi. Minun asumukseni on oleva heidän luonaan. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Kansat tulevat tietämään, että minä olen Herra , joka pyhitän Israelin kansan, kun minun pyhäkköni on sen keskellä ikuisesti.”
Hesekiel 37:24‭-‬28 FINRK

Minä siunaan ne, jotka siunaavat sinua, ja kiroan sen, joka kiroaa sinua, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki maailman sukukunnat.”
1. Mooseksen kirja 12:3 FINRK

sillä kaiken maan, jonka sinä näet, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi ikuisiksi ajoiksi.
1. Mooseksen kirja 13:15 FINRK

Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton ja sanoi: ”Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan Egyptin virrasta suureen virtaan, Eufratvirtaan, saakka:
1. Mooseksen kirja 15:18 FINRK

Maan, jossa asut muukalaisena, koko Kanaaninmaan, minä annan ikuiseksi omaisuudeksi sinulle ja jälkeläisillesi, ja minä olen heidän Jumalansa.”
1. Mooseksen kirja 17:8 FINRK

Mutta Jumala sanoi: ”Totisesti vaimosi Saara synnyttää sinulle pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Iisak . Minä pidän voimassa liittoni hänen ja hänen jälkeläistensä kanssa ikuisesti.
1. Mooseksen kirja 17:19 FINRK

Tuleehan Abrahamista suuri ja mahtava kansa, ja kaikki kansat maan päällä tulevat siunatuiksi hänessä.
1. Mooseksen kirja 18:18 FINRK

Sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, koska sinä kuuntelit minun ääntäni.’”
1. Mooseksen kirja 22:18 FINRK

Minä teen jälkeläisesi yhtä lukuisiksi kuin taivaan tähdet ja annan heille kaikki nämä maat. Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maailman kansat, koska Abraham kuunteli minun ääntäni ja noudatti säätämiäni käskyjä, lakeja ja opetuksia.
1. Mooseksen kirja 26:4‭-‬5 FINRK

Sinun jälkeläisiäsi on oleva yhtä paljon kuin maan tomua, ja sinä levittäydyt länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään. Sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat.
1. Mooseksen kirja 28:14 FINRK

Minä otan teidät omaksi kansakseni ja olen teidän Jumalanne, ja te tulette tietämään, että minä olen Herra , teidän Jumalanne, joka vien teidät pois Egyptin sorron alta.
2. Mooseksen kirja 6:7 FINRK

Sinä johdatit armossasi tätä kansaa, jonka lunastit, sinä ohjasit sen voimallasi pyhille asuinsijoillesi.
2. Mooseksen kirja 15:13 FINRK

Heidät valtasi kauhu ja pelko. Sinun voimasi suuruuden tähden he ovat mykkiä kuin kivi, kunnes kansasi, Herra , on päässyt perille, kunnes on päässyt perille kansa, jonka olet omaksesi ostanut.
2. Mooseksen kirja 15:16 FINRK

Minä säädän alueesi ulottumaan Kaislamerestä filistealaisten mereen ja autiomaasta Eufratvirtaan asti. Minä annan maan asukkaat valtaasi, ja sinä karkotat heidät edeltäsi.
2. Mooseksen kirja 23:31 FINRK

Muista palvelijoitasi Abrahamia, Iisakia ja Israelia, joille olet itsesi kautta vannonut: ’Minä teen teidän jälkeläisenne lukuisiksi kuin taivaan tähdet, ja koko tämän maan minä annan teidän jälkeläisillenne, niin kuin olen sanonut, ja he saavat sen ikuiseksi perinnöksi.’”
2. Mooseksen kirja 32:13 FINRK

Mutta vaikka he ovat vihollistensa maassa, minä en hylkää heitä enkä inhoa heitä. Minä en tee heistä loppua enkä riko heidän kanssaan tekemääni liittoa, sillä minä olen Herra , heidän Jumalansa. Minä muistan heidän hyväkseen liittoni heidän isiensä kanssa, jotka minä toin pois Egyptin maasta kansojen nähden ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra .”
3. Mooseksen kirja 26:44‭-‬45 FINRK

Jumala sanoi Bileamille: ”Älä lähde heidän mukaansa äläkä kiroa sitä kansaa, sillä se on siunattu.”
4. Mooseksen kirja 22:12 FINRK

Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa. Sinut on Herra, sinun Jumalasi, valinnut kaikista maan päällä olevista kansoista, että olisit hänen omaisuuskansansa.”
5. Mooseksen kirja 7:6 FINRK

Sillä Herra, sinun Jumalasi, on armollinen Jumala. Hän ei hylkää sinua eikä anna sinun tuhoutua. Hän ei unohda isiesi kanssa tekemäänsä liittoa, jonka hän on heille vannomallaan valalla vahvistanut.”
5. Mooseksen kirja 4:31 FINRK

”Jos noudatat näitä säädöksiä ja toimit tarkoin niiden mukaan, niin Herra , sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja armonsa voimassa, kuten hän on vannonut isillesi. Hän rakastaa sinua, siunaa sinua ja tekee sinusta monilukuisen kansan. Hän siunaa kohtusi hedelmän ja maasi sadon, viljasi, viinisi ja öljysi. Hän siunaa lehmiesi vasikat ja lampaittesi karitsat siinä maassa, jonka hän isillesi vannomallaan valalla on luvannut antaa sinulle. Sinä tulet olemaan siunatumpi kuin kaikki muut kansat. Keskuudessanne ei ole yhtään hedelmätöntä miestä tai naista eikä laumoissasi yhtään hedelmätöntä eläintä.  Herra poistaa sinusta kaikki sairaudet. Hän ei anna yhdenkään tuntemistasi Egyptin pahoista taudeista tulla sinuun, vaan hän antaa niiden tulla kaikkiin vihollisiisi.
5. Mooseksen kirja 7:12‭-‬15 FINRK

Se on maa, josta Herra , teidän Jumalanne, pitää huolen ja jota Herran , teidän Jumalanne, silmät aina tarkkaavat vuoden alusta sen loppuun saakka.
5. Mooseksen kirja 11:12 FINRK

sillä te olette Herralle , teidän Jumalallenne, pyhitetty kansa. Herra on valinnut teidät omaksi kansakseen kaikkien maan päällä asuvien kansojen joukosta.”
5. Mooseksen kirja 14:2 FINRK

Sinä olet valmistanut kansasi Israelin omaksi kansaksesi ikuisiksi ajoiksi, ja sinä, Herra , olet tullut heidän Jumalakseen.
2. Samuel 7:24 FINRK

Siunattu olkoon Herra , sinun Jumalasi, joka on mieltynyt sinuun, niin että on asettanut sinut Israelin valtaistuimelle. Koska Herra rakastaa ikuisesti Israelia, hän on asettanut sinut kuninkaaksi tekemään sitä, mitä oikeus ja vanhurskaus vaatii.”
1. Kuninkaiden kirja 10:9 FINRK

Laulakaa ylistystä Herralle , joka asuu Siionissa, kertokaa kansojen keskuudessa hänen teoistaan.
Psalmit 9:12 FINRK

Kunpa Israelin pelastus jo tulisi Siionista! Kun Herra palauttaa kansansa ennalleen, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.
Psalmit 14:7 FINRK

Lähettäköön hän sinulle avun pyhäköstä ja tukensa Siionista.
Psalmit 20:3 FINRK

Autuas se kansa, jonka Jumala on Herra , kansakunta, jonka hän on perinnökseen valinnut!
Psalmit 33:12 FINRK

Siunattu olkoon Herra , Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen! Aamen, aamen.
Psalmit 41:14 FINRK

Minun on Gilead, minun on Manasse. Efraim on pääni suojus, ja Juuda on valtikkani.
Psalmit 60:9 FINRK

Kiittäkää Jumalaa seurakunnan kokouksissa, kiittäkää Herraa , te jotka olette Israelin lähteestä.
Psalmit 68:27 FINRK

Pelättävä olet sinä pyhäkössäsi, Jumala! Hän on Israelin Jumala, hän antaa kansalleen voiman ja väkevyyden. Siunattu olkoon Jumala!
Psalmit 68:36 FINRK

Sillä Jumala pelastaa Siionin ja rakentaa Juudan kaupungit. Hänen palvelijansa asettuvat sinne ja saavat sen perinnökseen.
Psalmit 69:36 FINRK

Aasafin psalmi. Todellakin, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän.
Psalmit 73:1 FINRK

Muista seurakuntaasi, jonka muinoin ostit ja lunastit perintöheimoksesi, muista Siionin vuorta, jolla asut!
Psalmit 74:2 FINRK

Jumala on tunnettu Juudassa, hänen nimensä on suuri Israelissa. Saalemissa on hänen majansa, Siionissa hänen asumuksensa.
Psalmit 76:2‭-‬3 FINRK

Käsivarrellasi sinä lunastit kansasi, Jaakobin ja Joosefin lapset. Sela.
Psalmit 77:16 FINRK

Sinä johdit kansaasi kuin lammaslaumaa Mooseksen ja Aaronin kädellä.
Psalmit 77:21 FINRK

Hän asetti Jaakobiin todistuksen, sääti Israeliin lain ja käski isiämme opettamaan ne lapsilleen,
Psalmit 78:5 FINRK

Hän hylkäsi Joosefin majan eikä valinnut Efraimin heimoa, vaan valitsi Juudan heimon, Siionin vuoren, jota hän rakastaa.
Psalmit 78:67‭-‬68 FINRK

Mutta me, sinun kansasi, sinun laitumesi lampaat, kiitämme sinua ikuisesti, julistamme ylistystäsi polvesta polveen.
Psalmit 79:13 FINRK

Kuule, Israelin paimen, joka johdat Joosefia kuin lammaslaumaa. Sinä, joka istut kerubien keskellä, ilmesty kirkkaudessa
Psalmit 80:2 FINRK

Minä en riko liittoani enkä muuta sitä, mikä on huuliltani lähtenyt.
Psalmit 89:35 FINRK

sillä hän on meidän Jumalamme. Me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma, jota hänen kätensä kaitsee.
Psalmit 95:7 FINRK

Hän on muistanut armonsa ja uskollisuutensa Israelin heimoa kohtaan. Kaikki maan ääret ovat nähneet pelastuksen, jonka meidän Jumalamme on valmistanut.
Psalmit 98:3 FINRK

Herra on suuri Siionissa, korotettu yli kaikkien kansojen.
Psalmit 99:2 FINRK

Tietäkää, että Herra on Jumala. Hän on meidät tehnyt, ja hänen me olemme, hänen kansansa ja hänen laitumensa lampaat.
Psalmit 100:3 FINRK

Sinä nouset ja armahdat Siionia. On aika tehdä sille laupeus, sillä määrähetki on tullut.
Psalmit 102:14 FINRK

Kansat pelkäävät Herran nimeä ja kaikki maan kuninkaat hänen kunniaansa, kun Herra rakentaa Siionin ja ilmestyy kunniassaan.
Psalmit 102:16‭-‬17 FINRK

että Siionissa julistettaisiin Herran nimeä ja Jerusalemissa hänen ylistystään, kun kansat ja valtakunnat kokoontuvat yhteen palvelemaan Herraa .
Psalmit 102:22‭-‬23 FINRK

Hän muistaa ikuisesti liittonsa, säätämänsä sanan tuhansiin sukupolviin, liittonsa, jonka hän teki Abrahamin kanssa, ja valansa, jonka hän vannoi Iisakille. Hän vahvisti sen laiksi Jaakobille, Israelille ikuiseksi liitoksi, sanoen: ”Sinulle minä annan Kanaaninmaan, teidän perintöosanne.”
Psalmit 105:8‭-‬11 FINRK

Minun on Gilead, minun on Manasse. Efraim on pääni suojus, Juuda on valtikkani.
Psalmit 108:9 FINRK

Herra ojentaa sinun voimasi valtikan Siionista: ”Hallitse vihollistesi keskellä!
Psalmit 110:2 FINRK

Herra muistaa meitä ja siunaa, hän siunaa Israelin sukua, hän siunaa Aaronin sukua.
Psalmit 115:12 FINRK

"Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku." (Ps. 121:4)

"Rukoilkaa rauhaa Jerusalemille! Ne, jotka sinua rakastavat, saavat levon ja rauhan." (Ps. 122:6)

Vuoret ympäröivät Jerusalemia, ja Herra ympäröi kansaansa, nyt ja ikuisesti.
Psalmit 125:2 FINRK

Herra siunatkoon sinua Siionista, niin että saat katsella Jerusalemin menestystä kaikkina elinpäivinäsi, ja saat nähdä lastesi lapset. Rauha Israelille!
Psalmit 128:5‭-‬6 FINRK

Joutukoot häpeään ja kääntykööt takaisin kaikki, jotka vihaavat Siionia.
Psalmit 129:5 FINRK

Hän lunastaa Israelin kaikista sen synneistä.
Psalmit 130:8 FINRK

Se on kuin Hermonin kaste, joka laskeutuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, ikuisen elämän.
Psalmit 133:3 FINRK

Herra siunatkoon sinua Siionista, hän, joka on tehnyt taivaan ja maan.
Psalmit 134:3 FINRK

Sillä Herra on valinnut Jaakobin omakseen, Israelin erityiseksi omaisuudekseen.
Psalmit 135:4 FINRK

Kohotkoon Herralle kiitos Siionista, hänelle, joka asuu Jerusalemissa. Halleluja!
Psalmit 135:21 FINRK

Jos unohdan sinut, Jerusalem, unohda sinä minun oikea käteni.
Psalmit 137:5 FINRK

Herra rakentaa Jerusalemin, hän kokoaa Israelin karkotetut.
Psalmit 147:2 FINRK

Kiitä Herraa , Jerusalem, ylistä Jumalaasi, Siion, sillä hän tekee lujiksi porttiesi salvat, hän siunaa sinun lapsesi keskelläsi.
Psalmit 147:12‭-‬13 FINRK

Hän on korottanut kansalleen sarven, ylistyksen aiheeksi kaikille hurskailleen, Israelin lapsille, kansalle, joka on häntä lähellä. Halleluja!
Psalmit 148:14 FINRK

Siihen aikaan varteva ja kiiltävä-ihoinen kansa, lähellä ja kaukana peljätty kansa, väkevä sortajakansa, jonka maata joet halkovat, tuodaan lahjaksi Herralle Sebaotille siihen paikkaan, missä asuu Herran Sebaotin nimi: Siionin vuorelle.
Jesaja 18:7 FB38

Sinä päivänä on viisi kaupunkia Egyptin maassa puhuva Kanaanin kieltä ja vannova valan Herralle Sebaotille. Yhtä mainitaan nimellä Iir-Heres.
Jesaja 19:18 FB38

Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata, sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani".
Jesaja 19:24‭-‬25 FB38

Niinkuin nälkäinen on unissaan syövinänsä, mutta herää hiuka sydämessä, ja niinkuin janoinen on unissaan juovinansa, mutta herää, ja katso, hän on nääntynyt ja himoitsee juoda, niin on oleva kaikki kansain lauma, joka sotii Siionin vuorta vastaan.
Jesaja 29:8 FB38

Tulevina aikoina juurtuu Jaakob, Israel kukkii ja kukoistaa ja täyttää maanpiirin hedelmällänsä.
Jesaja 27:6 FB38

Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta.
Jesaja 30:19 FB38

Niin kuin linnut, jotka levittävät siipensä, niin varjelee Herra Sebaot Jerusalemia, varjelee ja pelastaa, armahtaa ja vapauttaa.
Jesaja 31:5 FINRK

Silloin on vanhurskauden hedelmänä rauha, vanhurskauden vaikutuksena lepo ja turvallisuus iankaikkisesti. Minun kansani on asuva rauhan majoissa, turvallisissa asuinpaikoissa, huolettomilla leposijoilla.
Jesaja 32:17‭-‬18 FINRK

Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
Jesaja 43:1 FB38

Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun syntejäsi muista.
Jesaja 43:25 FB38

Mutta Siionille, niille Jaakobissa, jotka kääntyvät synnistä, tulee lunastaja, sanoo Herra .
Jesaja 59:20 FINRK

Israel on Herralle pyhitetty, hänen satonsa esikoinen. Kaikki, jotka sitä syövät, tulevat syyllisiksi, onnettomuus kohtaa heitä, sanoo Herra.
Jeremia 2:3 FINRK

Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaa, luopiovaimo Israel, sanoo Herra! Minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, en pidä vihaa ikuisesti.
Jeremia 3:12 FINRK

Mutta niinäkään päivinä minä en tee teistä loppua, sanoo Herra.
Jeremia 5:18 FINRK

Jos te sen sijaan todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos todella jaatte oikeutta tasapuolisesti jokaiselle, ette sorra muukalaista, orpoa tai leskeä, ette vuodata viatonta verta tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia itsellenne onnettomuudeksi, niin minä sallin teidän asua tässä paikassa, maassa, jonka minä annoin teidän isillenne ikuisiksi ajoiksi.
Jeremia 7:5‭-‬7 FINRK

Mutta sen jälkeen kun minä olen temmannut heidät pois, minä armahdan heitä jälleen ja annan heidän palata, jokaisen perintöosalleen ja maalleen.
Jeremia 12:15 FINRK

”Siihen aikaan, sanoo Herra , Minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani.
Jeremia 31:1 FINRK

Vain jos nämä luonnonlait häviävät minun edestäni, sanoo Herra , lakkaavat myös Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun edessäni ainiaan.
Jeremia 31:36 FINRK

Minä teen heidän kanssaan ikuisen liiton: minä en hylkää heitä enkä lakkaa tekemästä heille hyvää, ja pelkoni minä annan heidän sydämiinsä, niin etteivät he luovu minusta.
Jeremia 32:40 FINRK

Kuitenkin minä annan sen haavojen kasvaa umpeen ja parantua. Minä parannan heidät ja avaan heille rauhan ja totuuden runsauden. Minä käännän Juudan ja Israelin kohtalon ja rakennan ne entiselleen. Minä puhdistan heidät kaikista pahoista teoista, joilla he ovat tehneet syntiä minua vastaan, ja annan anteeksi kaikki heidän pahat tekonsa, joilla he ovat tehneet syntiä ja rikkoneet minua vastaan.
Jeremia 33:6‭-‬8 FINRK

Ja tämä kaupunki on oleva minulle kunniaksi ja iloksi, ylistykseksi ja kirkkaudeksi kaikkien maan kansojen edessä, jotka kuulevat kaiken sen hyvän, minkä minä sille teen; he peljästyvät ja vapisevat kaikkea sitä hyvää ja kaikkea sitä onnea, jonka minä sille annan.
Jeremia 33:9 FB38

”Mutta sinä, palvelijani Jaakob, älä pelkää, älä ole kauhuissasi, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta ja sinun jälkeläisesi vankeutensa maasta. Jaakob saa palata ja elää rauhassa ja turvassa kenenkään säikyttämättä.
Jeremia 46:27 FINRK

Silloin he tietävät, että minä, Herra , heidän Jumalansa, olen heidän kanssaan ja että he, Israelin heimo, ovat minun kansani, sanoo Herra, Herra.
Hesekiel 34:30 FINRK

Palvelijani Daavid on heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on yksi paimen. Silloin he vaeltavat minun säädösteni mukaan, noudattavat minun lakejani ja toimivat niiden mukaan. He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne asuivat. He saavat asua siellä ikuisesti, he ja heidän lapsensa ja lastensa lapset. Minun palvelijani Daavid on oleva heidän ikuinen ruhtinaansa. Minä teen heidän kanssaan rauhan liiton; se on ikuinen liitto heidän kanssaan. Minä juurrutan heidät maahan ja teen heistä monilukuisen kansan. Minä asetan pyhäkköni heidän keskuuteensa ainaiseksi. Minun asumukseni on oleva heidän luonaan. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Kansat tulevat tietämään, että minä olen Herra , joka pyhitän Israelin kansan, kun minun pyhäkköni on sen keskellä ikuisesti.”
Hesekiel 37:24‭-‬28 FINRK

He saavat unohtaa häpeänsä ja kaiken uskottomuutensa, jota he ovat osoittaneet minua kohtaan, asuessaan maassaan turvallisesti, kenenkään pelottelematta.
Hesekiel 39:26 FINRK

Kuinka voisin hylätä sinut, Efraim, jättää sinut alttiiksi, Israel? Kuinka hylkäisin sinut niin kuin Adman, tekisin sinulle niin kuin Seboimille ? Minun sydämeni heltyy, minun säälini herää. En laske valloilleen vihani hehkua, en enää hävitä Efraimia, sillä minä olen Jumala enkä ihminen, minä olen pyhä sinun keskelläsi; en tule vihan vimmassa.  Herran jäljessä he vaeltavat. Hän ärjyy kuin leijona – niin, hän ärjyy, ja vavisten tulevat lapset mereltä päin. Vavisten he tulevat Egyptistä kuin linnut, Assurin maasta kuin kyyhkyset, ja minä saatan heidät asumaan kodeissaan, sanoo Herra .”
Hoosea 11:8‭-‬11 FINRK

Te saatte syödä aivan kylliksenne ja kiitätte Herran , teidän Jumalanne, nimeä, hänen, joka on tehnyt ihmeitä teitä kohtaan. Minun kansani ei joudu häpeään enää milloinkaan, ja te tulette tietämään, että minä olen Israelin keskellä. Minä olen Herra , teidän Jumalanne, eikä toista ole. Eikä minun kansani joudu häpeään milloinkaan.
Joel 2:26‭-‬27 FINRK

Herra ärjyy Siionista, antaa äänensä kuulua Jerusalemista. Taivaat ja maa järkkyvät, mutta Herra on kansansa turva, Israelin lasten varustus.   Te tulette tietämään, että minä olen Herra , teidän Jumalanne, joka asun Siionissa, pyhällä vuorellani. Jerusalem on oleva pyhä, eivätkä muukalaiset enää kulje sen läpi. Sinä päivänä vuoret valuvat rypälemehua, ja kukkulat vuotavat maitoa. Kaikissa Juudan puronuomissa virtaa vesi, ja Herran huoneesta kumpuaa lähde, joka kastelee Akasialaakson. Egyptistä tulee autio, ja Edom muuttuu autioksi aavikoksi väkivallan tähden, jota ne ovat tehneet Juudan asukkaille, kun ovat vuodattaneet viatonta verta heidän maassaan. Mutta Juuda pysyy asuttuna iäti ja Jerusalem polvesta polveen. Minä julistan heidät puhtaiksi verivelasta, josta en ollut heitä puhtaiksi julistanut. Herra on asuva Siionissa.
Joel 4:16‭-‬21 FINRK

Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan. Minä muuraan umpeen sen halkeamat, nostan entiselleen sen luhistumat ja rakennan sen sellaiseksi kuin se oli muinaisina päivinä. Minun kansani saa omakseen Edomin jäännöksen ja kaikki vieraat kansat, jotka otetaan minun nimiini, sanoo Herra , joka tämän tekee. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra , jolloin kyntäjä tavoittaa leikkaajan ja rypäleitten polkija siemenen kylväjän. Silloin vuoret valuvat rypälemehua, se virtaa kaikilta kukkuloilta. Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon. He rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, hankkivat itselleen puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä. Minä istutan heidät heidän omaan maahansa, eikä heitä enää revitä irti maasta, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra , sinun Jumalasi.
Aamos 9:11‭-‬15 FINRK

Mutta pelastuneet ovat Siionin vuorella. Se on oleva pyhä, ja Jaakobin heimo perii perintönsä.
Obadja 1:17 FINRK

Totisesti, minä kokoan Jaakobin, minä kerään tarkoin Israelin jäännöksen. Minä saatan sen yhteen kuin lampaat tarhaan, kuin lauman laitumelleen. Silloin on ihmisten kohina.
Miika 2:12 FINRK

Päivien lopulla on Herran temppelin vuori seisova lujana, ylimpänä vuorista, korkeimpana kukkuloista, ja kansat virtaavat sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: ”Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan huoneeseen, että hän opettaisi meille teitään ja me vaeltaisimme hänen polkujaan. Sillä Siionista lähtee opetus, Jerusalemista Herran sana.” Minä teen ontuvista jäljelle jäävän ja kauas viedyistä väkevän kansan. Herra on oleva heidän kuninkaansa Siionin vuorella nyt ja iankaikkisesti.
Miika 4:1‭-‬2‭, ‬7 FINRK

Israelin jäännös ei tee vääryyttä, ei puhu valhetta, eikä heidän suussaan tavata petollista kieltä. He käyvät laitumella ja lepäävät kenenkään säikyttämättä. Katso, siihen aikaan minä rankaisen kaikkia sinun nöyryyttäjiäsi. Minä pelastan ontuvat ja kokoan karkotetut ja teen heistä ylistettyjä ja kunnioitettuja jokaisessa maassa, jossa he elivät häpeän alaisina. Siihen aikaan minä tuon teidät takaisin, siihen aikaan minä kokoan teidät. Minä teen teidät kunnioitetuiksi ja ylistetyiksi kaikkien maan kansojen keskuudessa, kun minä käännän teidän kohtalonne silmienne nähden, sanoo Herra.
Sefanja 3:13‭, ‬19‭-‬20 FINRK

Sinä päivänä Herra, heidän Jumalansa pelastaa heidät, kansansa, lammaslaumansa. He ovat kruunuun kiinnitettyjä kiviä, jotka välkehtivät yli hänen maansa.
Sakarja 9:16 FINRK

Oman kunniansa vuoksi Herra Sebaot on lähettänyt minut kansojen luo, jotka ovat teitä saalistaneet, sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
Sakarja 2:12 FINRK

Kommentit

Suositut tekstit